Норвегія. Монамур - про туризм

«Нам здавалося, що ми повинні залишитися тут жити, відростити бороду, пасти овець, керувати трактором і побудувати будинок з видом на водоспад...», – говорить автор цього тексту. Чому він і його попутник прийняли рішення відвідати Норвегію і яким був їхній маршрут? Мандрівник Костянтин Давлятшин розповів Mishka.Travel про своє автомобільному подорожі по цій країні.

Суворі мовчазні люди, пустельні засніжені панорами, холодні величні фіорди - такий ми уявляли собі Норвегію. Автомобільна подорож повинно було стати для нас повним мовчазного споглядання природи і зануренням у власні думки, але Скандинавія не залишила нудьзі шансів. Суперечливий Осло, вічно дощовий і веселий Берген, пори року, змінюються на очах, усміхнені люди... Норвегія залишилася загадкою, країною, яку неодмінно хочеться відвідати знову.

Кілька днів у Копенгагені, пара фестивалів у Швеції, оренда автомобіля в Гетеборзі, і ось ми під'їжджаємо до норвезької кордоні. У нас не було особливих планів, маршрут був зразковий, не було мети відвідати щось знакове і популярний. Навіть автомобіль ми взяли «який був».

Перше враження — Хальден

Наша подорож по Норвегії почалося в маленькому містечку Хальден. Незаплановано звернувши з траси Е6 ближче до вечора, ми побачили обриси середньовічного замку. Невеликий двоповерховий містечко з червоними черепичними дахами розкинувся біля підніжжя пагорба, на вершині якого стіни фортеці висвітлювала архітектурна підсвітка. Кілька хвилин обговорень, і ми вирішили не їхати до Осло, а заночувати в цьому казковому місці, відвідати пару барів ввечері, а вранці оглянути місцеві визначні пам'ятки. Тут же виявився торговий центр з банкоматом, Wi-Fi в mcdonald's і расчудесный готель у вікторіанському стилі, дорогий, як сам чорт. Номер з двома ліжками і сніданком коштував 916 норвезьких крон (100 євро). До речі, це був останній раз, коли ми зустріли паркування при готелі в цій країні. До того ж, вона була безкоштовною.

(Найнезвичайніші скандинавські готелі)

У Скандинавії нас цікавили люди, чудова природа і нічне життя. Хотілося відвідати як великі столичні міста, так і села. Хальден – «село». Після 22:00 місто вимерло миттєво. Бар біля готелю, який ми спочатку обійшли стороною, виявився єдиним закладом такого типу. Стоячи на ганку з цигаркою, бармен відразу зрозумів, що ці двоє росіян ще повернуться.

Наступного ранку ми вирушили підкорювати фортеця на пагорбі. Кілометр звивистій стежки з непростим ухилом – і ми на вершині. Гармати вежі, норвезькі прапори і темниці (одна з них обладнана анімацією, не злякавшись). Найбільш потужне враження викликала дзвіниця.

Вид на місто відкривається дивовижний, з певного ракурсу, напевно, його можна покласти на долоньку і сфотографувати. У містечку Хальден також є ядерний реактор, який використовується в науково-дослідних цілях, напевно туди можна потрапити на екскурсію.

(Олесунн — «перлина ар-нуво»)

Штрафи

До Осло була пара годин шляху. Раз вже у нас автомобільну подорож, хотілося б окремо висвітлити питання доріг, штрафів і т. п. В Норвегії ми проїжджали багато платних доріг, в'їзд в багато міст також платний, один із способів оплати проїзду – зареєструвати кредитну картку на спеціальному сайті. Оплата за платний ділянку становить приблизно 15-40 норвезьких крон (2-4 євро). Камери фіксують реєстраційний номер автомобіля, а гроші просто списуються. Ми прочитали в інтернеті, що штрафи за перевищення швидкості в Норвегії – здоровенні, а в якомусь випадку взагалі можна потрапити у в'язницю. VOLVO XC70, який ми взяли в оренду, так і рвався вперед по бездоганній покриття автомагістралей, багатокілометрових тунелями та мостами, красивим, але ми вирішили не досліджувати тюремні звичаї Північної Європи. Надалі трас з дозволеною швидкістю 110 км/год нам зустрілося мало. Зазвичай 90 км/год, Хоча в Норвегії є настільки красиві ділянки доріг, що доступ для автомобільного руху по них взагалі здається дивним.

Такий контрастний Осло

Кілька годин потому ми полуднуемо в Осло, столиці Норвегії. Перший-ліпший торговий центр на околиці, забігайлівка в японському стилі – суші, локшина, десерт – і ось наша кредитка схудла ще на 100 євро за двох. Ми були в шоці, мабуть, роли тут вважаються екзотикою.

(5 речей, які потрібно спробувати в Норвегії)

В Осло ми зупинилися в затишному хостелі в центрі міста. Номер на двох коштував нам 755 норвезьких крон (82 євро). У п'яти хвилинах ходьби від хостелу знаходиться фортеця Акерсхус і відмінна оглядовий майданчик з видом на затоку, кораблі, ратушу. Протилежна сторона набережній – це просто фантастичний сучасний архітектурний ансамбль! Прогулянка по ній запам'яталася найбільше, поблизу цих будівель в освітлених незанавешенных вікнах розташовані офіси і житлові квартири. Ось старий читає газету, а от дівчинка пускає мильні бульбашки. Бездоганні лінії, дуже дорогі оздоблювальні матеріали, канали, човни, галереї, фонтани, ресторани...

Увечері ми пішли на концерт у відмінний сервіс Rockefeller Music Hall. Там виступали Gramatik, слухав їх вперше, по-моєму, вони дуже круті! Грають електронну музику, але явно не дотримуються меж певного жанру. Вхідний квиток теж крутий – 535 норвезьких крон (58 євро). Після концерту нові знайомі запросили нас в паб. До речі, місцеве пиво ніяких особливих вражень не викликало, як і місцеві сигарети. Думаю, перевагу варто віддати відомим світовим брендам.

Неоднозначне ставлення по дорозі з пабу в хостел викликали дівчата, які чергували на всіх перехрестях і в усіх готелів: «Do you want something?». За норвезькими законами відповідальність за ті 500 норвезьких крон (54 євро), які просять ці дівчата, лягає на клієнта, ми ж, звичайно, руссо туристо обліко морале.

Дорожня пригода

Наступний день був найдивовижнішим за всю поїздку. Рано вранці ми вирушили на західне узбережжя в славне місто Берген, столицю фіордів, другий за величиною місто Норвегії. Нам належало подолати майже 500 км, навігатор в нашому автомобілі показував відмінний від гуглівського маршрут, вирішили довіритися. Ми їхали по трасах Е18, Е134, 40, 7, 13, Е16. В деякі моменти здавалося, що немає ніяких сил їхати далі, що ми повинні негайно зупинитися і фотографувати (що ми часто і робили), нам здавалося, що ми повинні залишитися тут жити, відростити бороду, пасти овець, керувати трактором, побудувати будинок з видом на водоспад. Але ми їхали далі містами і селами, полями та лісами, а вдалині виднілися Скандинавські гори.

(10 речей, які потрібно зробити в Норвегії)

В один момент у мене стало закладати вуха, почався крутий звивистий підйом. Видимість різко скоротилася з-за туману, але він швидко зник, поступившись снігу. Перший сніг в цьому році я побачив саме там... Повні захвату, ми вибігли з машини і почали фотографуватися.

(5 найбільш фотогенічних і красивих місць в Норвегії)

Як тільки один пейзаж вже переставав здаватися дивним, його змінював інший. Перетинаючи гори, ми бачили багато і відверто російських панорам: природа місцями один в один – берізки, ялинки. В дорозі ми слухали якусь норвезьке радіо, музика була етнічна, навіть медитативна, ми спробували зняти відео з нашими коментарями, але, зачаровані бордово-червоно-оранжево-зеленими полями біля підніжжя гори, просто замовкли.

Трохи пізніше, у пошуках їжі, ми з'їхали з траси за незрозумілим дороговказом. Сезон уже закритий, тому серед мешканців раптово виявленого Liseth Pensjonat og Hyttetun був тільки один чоловік – Роберт. Його попросили подивитися за готелем, поки немає клієнтів. Він розповів, що траса Rv7, по якій ми їхали, одна з найбільш складних і її періодично закривають в зимовий період, коли стадо з 2000 оленів мігрує з півночі на південь і назад. Або коли замети на узбіччі досягають висоти 4 метри і завалюють трасу. Ще він сказав, що неподалік є водоспад Верингсфоссен. Єдине, чим він зміг нас пригостити – шоколад. Ми поїхали далі.

Взагалі, ми знали про цю країну дуже мало, а маршрут був прокладений приблизно, без розрахунку по часу. Прекрасний водоспад Верингсфоссен ми б точно проїхали, якби не щаслива випадковість. Наступна визначна пам'ятка – міст. Ми з моїм другом Андрієм обожнюємо мости, а для тих, хто любить мости та тунелі, в Норвегії просто рай. Підвісні, вантові, арочні мости, віадуки – перлини інфраструктури. Хардангерский міст є найдовшим підвісним мостом у Норвегії. Хай вибачить мені читач трохи Вікіпедії, але його проліт становить 1310 метрів! Почесне 10-е місце в світі по даному параметру. Проїзд в одну сторону безповоротно списав з нашої кредитної картки 150 норвезьких крон (16 євро).

Дощовий Берген

Як і очікувалося, в Берген ми приїхали до ночі. Звичайно, в дощ. У норвежців в ходу багато анекдотів про Берген з його рясними опадами протягом року. Наприклад, такий:

Літній чоловік приїжджає в Берген в дощ, і звертається з питанням до місцевому жителю.

— Хлопчик, коли почався цей дощ?
— Я не знаю, мені всього 7 років.

Решта два дні, які ми провели в Бергені, здивували гарною погодою.

В Бергені нас чекав не готель, а студентський гуртожиток. Це був наш перший досвід каучсерфінгу. Будучи в Осло, у відповідь на наше прохання надати притулок, ми отримали відгук дівчини по імені Рагна Шміт. У гуртожитку студенти жили по одному в кімнаті. На шість кімнат були кухня, душова і комора. Чергування за графіком. Ще один позитивний мешканець гуртожитку, мисье Альбо, позичив нам матрац, ми спали на ньому вдвох. Це була жахлива ніч. Але ми її пережили. Подарувавши фрау Шміт матрьошку, подякували за гостинність і відправилися в готель P-Hotels Bergen. Вартість номера на двох склала 619 норвезьких крон (67 євро). Саме тут, у центрі Бергена, біля нашого готелю ночами вирувало життя! Всі вулиця повні людей, є безліч місць, що дозволяють весело провести час. Ми сходили в студентський клуб, де виступали місцеві рок-групи, а бармени (з числа студентів) змінювалися кожні півгодини, так як ніхто нікому цю роботу не оплачував. Вартість 0,33 Хайнекен – 55 норвезьких крон (6 євро). Міцний алкоголь не був дозволений. До речі, майте на увазі, що при вході в клуби і бари Бергена вимагають водійське посвідчення або паспорт. Сам вхід безкоштовний.

На вулицях безліч людей і поліцейських, вони спілкуються, щось пояснюють один одному, один поліцейський попросив хлопця покласти на місце дорожній знак. Поліцейські нікого не бентежать, а відпочиваючі особливо не бентежить.

На наступний день ми вирушили в круїз по фіордах. Приємно здивувало, що погода була чудова! На набережній міста ми ступили на борт великий човна, в якій ходили по затоках протягом чотирьох годин. Це такий експрес-тур за 500 норвезьких крон (54 євро). Під музику Чайковського ми підпливали до водоспадів і пили з них воду...

(«Хуртігрутен» — круїз по норвезьких фіордах)

В планах у нас був проїзд по атлантичної дорозі, але, на жаль, відпустка підходив до кінця, а ми вже вибилися з графіка... Впевненість у тому, що наступне подорож знову буде в Норвегію, непохитна. Тільки на цей раз ми всі сплануємо заздалегідь!

Фото: особистий архів автора.

Подивись це обов'язково:
«Хуртігрутен» — круїз по норвезьких фіордах - про туризм«Хуртігрутен» — круїз по норвезьких фіордах - про туризм5 найбільш фотогенічних і красивих місць в Норвегії - про туризм5 найбільш фотогенічних і красивих місць в Норвегії - про туризмПоїзда і залізниця в Норвегії - про туризмПоїзда і залізниця в Норвегії - про туризмАвтобуси в Норвегії - про туризмАвтобуси в Норвегії - про туризмБерген. Частина 1 - про туризмБерген. Частина 1 - про туризм10 речей, які потрібно зробити в Норвегії - про туризм10 речей, які потрібно зробити в Норвегії - про туризм