Все, що я хотів, — це зробити Колумбію краще (с) Пабло Ескобар - про туризм

Якось прочитала в Esquire "Правила життя" Пабло Ескобара. Там дуже цікаво розповідали про Медельїн. Пам'ятаю навіть у твіттері так і написала: "Хочу в Медельїн". І як за помахом чарівної палички у Люфтганзи через тиждень розпочався розпродаж квитків у Південну Америку, і ми купили квитки на місяць у Колумбію, які нам обійшлися в 24 тисячі на людину.

Подумали, що так далеко летіти заради однієї країни і не хочеться. Були думки про Венесуелі. Але зупинилися на Еквадорі і Галапагосах. Забронювали на Экспидии переліт "Богота-Кіто-Галапагоси-Кіто-Богота", який обійшовся нам приблизно в 400$ на людину. Зовсім, треба сказати, бюджетно)

Єдине, що ми забронювали заздалегідь, це готель в Боготі - Chorro de Quevedo за 65$. Господар після бронювання люб'язно запропонував нам трансфер за 20 доларів. Написали йому рейс. В районі десятої вечора приземлилися, відразу ж поміняли кілька сотень в пункті обміну в аеропорту (20 хвилин, зняття відбитків пальців і не дуже привабливий курс) і пішли шукати трансфер з табличкою. Не знайшли. Почекали хвилин 20 і зловили таксі за 20 баксів.

Таксист привіз нас на площу і сказав йти за ним, так як до готелю немає проїзду. Пішли. Темно, страшно, купа п'яних молодих людей (неформалів, якщо так можна сказати). Неприємно. Готель знайшли не відразу. Таксист залишив нас з чоловіком стояти на площі і сам вирушив на пошуки, знайшов швидко (але весь час поки його не було, я шмыгала носом, озиралася і боялася оточуючих людей).

Прийшли в готель, де нас вже чекали наші друзі, які прилетіли на день раніше. Випили пляшку рому, привезену ними з Куби, і пішли прогулятися. До речі, від готелю у нас і наших друзів враження різні. Їм сподобався - нам не дуже. Дуже незвичайний милий, але якийсь зачуханная, холодний, з ледь теплою водою.

Вже й не згадаю, чому я зупинила свій вибір на районі Ля Канделярия. У місті дуже багато сучасних, більш чистих і безпечних районів. Але в Канделяріі є особлива принадність. Це історичний і культурний центр, практично незайманий. З колоніальними будинками, навчальними закладами, невеликими соборами. І знаходиться він прямо біля підніжжя гори. Це плюс, безсумнівний. Мінус же - контингент, який там мешкає - багато бомжів, п'яної молоді, поліції. На кожному розі наркотики і повії (чи це плюс?). Але висновок один - тут справжня Богота, та, якою лякали мене мама, бізнесмени в аеропорту Франкфурта і численні теми на форумах.

Годині об одинадцятій вечора пішли гуляти - пройшлися по барах. Що мене здивувало, так це те, що в Колумбії майже в кожному барі ти можеш купити порцію, пляшку або половину пляшки алкоголю;) Цікаво, за ким доводиться допивати, коли замовляєш половину?) Коли йшли додому (годині о другій ночі), почули вибухи і виття сирен. Виявилося, що в нашій Ля Канделяріі знову щось підірвали, налетіла купа поліції. На ранок це вже показували в новинах. Повернулися в готель, взяли з номера на вулицю ром і продовжили відзначати приїзд на тротуарі біля входу в "готель". Вже було не так страшно)

У свій перший день у Боготі (наголос на останній склад) ми вирішили просто гуляти, йти куди гладять очі. Зайшли в музей золота (Museo del Oro). Ми як особливого захвату не зазнали. Дуже багато однотипних речей з золота. Місцями дуже красивих, але аж надто схожі один на одного. На любителя.

Дійшли до президентського палацу, пройшлися по довгих вулицях, зловили таксі і поїхали на Монсерат.

Піднялися на фунікулері і отетеріли від виду. Богота величезна. І зверху ну дуже красива. Собор Сан Вінсенте теж дуже гарний.

Кинули монетки в колодязь для загадування бажань - і пішли перекусити в ресторанчик на горі. Замовили національне блюдо "пандеха-пайса" (ковбаски, червона квасоля, яловичина, свинина, рис, яйця, смажені банани і авокадо). Мені особисто сподобалося, хоча нагадує страву "все, що є в холодильнику смажимо і викладаємо на тарілку". На один раз ця мішанина піде.

Основні пам'ятки ми відвідали. З "маст візит" я б виділила, як раз, Монсерат. А взагалі, подорожі для мене це не музеї, а прогулянки. Ось цим ми і займалися днів п'ять-шість в Боготі. Гуляли, гуляли. Ходили на ринки (там навіть костюми собі купили спортивні), парками, смачно їли.

Якщо говорити про їжу - то я б порадила їсти м'ясо. На кожному розі маса приголомшливих чурраскерий. Де м'ясо просто тане у роті. За величезну порцію м'яса з гарніром з картоплі, овочів і авокадо ми віддавали 15 доларів, зазвичай брали порцію на двох з чоловіком, тому що по цілій могли з'їсти). Окрему увагу заслуговує "Фріхолес" - червона квасоля в соусі. Неймовірно смачно (завжди), недорого і є майже в будь-якому закладі. На кожному розі нарізані фрукти у стаканчиках і фреші. Мережеві колумбійські кав'ярні "crepe and waffles" є в будь-якому місті. І дуже рятують, коли хочеться смачного і європейського. Там і супи, і гаряче, і десерти на будь-який смак. Недешево, але цілком прийнятно.

Що найбільше сподобалося?
Напевно, те, до чого так прагнув мер Боготи, - громадський транспорт. Трансмилленио. Це система автобусів, які рухаються по виділених лініях, дуже схоже на метро, тільки воно наземне, а транспортування забезпечують автобуси. Ми все більше пересувалися на таксі з-за своєї ліні, але громадський транспорт це круто, звичайно. Як і доріжки для велосипедистів.
На Трансмилленио дуже зручно добиратися до Сипакиры - соляного собору недалеко від Боготи. Catedral de Sal de Zipaquirа — підземна католицька церква, побудована в тунелях соляної шахти на глибині 200 метрів під землею, в надрах галитовой скелі. Дуже цікаве місце. Незвичайне. Там навіть дивний кінотеатр є.

Нарівні з приголомшливою архітектурою я була вражена величезним кількістю графіті. Вони всюди і вони дуже круті. У них цілі історії. Протести, подяки, біль і радість. Це дуже круто, краще багатьох лотів на Сотбіс.

На четвертий день нашого перебування ми повинні були взяти машину і поїхати кататися по країні. Забронювали в Хертс авто і поїхали забирати. Але не тут-то було. Ми ж не врахували, що Колумбія країна релігійна і у них великодні свята. Не працювала жодна контора. І перша відкрилася лише через два дні.

На два дні нам довелося шукати нове житло. Бо в Чорро бронь закінчилася і вільних номерів не було (або нам сказали, що номерів немає, тому що ми їм набридли). Довго петляли по Канделяріі. Траплялися дуже непогані готелі за 100$, але без вільних номерів. І огидні готелі з тарганами. Випадково натрапили на Хостел Explora. Заглянули і виявилося, що там чудно. І вирішили "була - не була": треба пожити хоч раз в житті в хостелі. Ліжко-місце за 12 доларів з людини і в нашому розпорядженні чудовий номер (кімната?) з трьома двоярусними ліжками на п'ятьох, та ще й сніданок включений. Інтернет, чиста білизна і чудова компанія. Прекрасне місце, яке рекомендую всім. Навіть таким привередам як я.

Нарешті, запрацював Хертс, і ми взяли машину. На місці тієї машини, яку ми замовили, не було Рено Логан на механіці. За 1100 доларів на 9 днів. Що цілком непогано, мені здається. (Зараз, після поїздок по Європі здається, що дуже дорого. Але після оренди позашляховика на два дні за 1200 в Мексиці здавалося, що це дуже добре).

На виїзді, звичайно, постояли в пробці. Якого ж було моє здивування, коли через годину їзди ми під'їхали до якогось курортного містечка з джерелами, і нам вперше за весь відпустку стало тепло, а незабаром і просто жарко. За годину ми сильно спустилися з гір вниз - і ось результат.

Першу велику зупинку вирішено було зробити в містечку Manizales. Читала, що це місто вважається колумбійським Санкт-Петербургом. Так званої культурної столицею. В'їхали ми туди вночі і побачили брудні вулиці, бомжів, наркоманів, повій і щурів. Виходити з машини в пошуках житла не хотілося, було страшно. Побачили вивіску "Hotel California" - "зійде" ми вирішили, поки нам не показали номер. Я думала, слова "там повзають клопи" - метафора. Але немає. Єдиний знайдений нами пристойний готель коштував 120 доларів, але не вартий цих грошей, і в якості компромісу ми вибрали більш-менш пристойний готель за 120 доларів з п'ятьох. За це ми отримали велику кімнату з шістьма ліжками і душ. Вкотре відчули себе в дитячому таборі. Там ми зустріли дядечка, який сказав, що це чудове місто, і обіцяв показати нам його з ранку за символічні 50 або 70 доларів.

Вранці місто виявився, дійсно, прекрасним. Гарні собори, милі вулички, купа кафешок. Приємне місце. В центрі дві площі - Пласа Болівар і Паркье Кальдас. На Пласа Болівар неймовірної краси міський Собор. Як ми дізналися пізніше - в місті 7 університетів, з-за цього багато молоді.

Ми з нашим "гідом" завантажилися в Логан і поїхали. Він довго сміявся, бачачи як наш Ілля рушає на механіці в гірку (а все місто в горах, як Сан-Франциско) і запропонував повести машину. Їхати стало веселіше і швидше. Він показав нам вулкан, на який з-за його активності в ці дні ми не змогли піднятися. Звозив нас на завод з виробництва кави (з усім відомим логотипом).

Ми довго просилися на плантації коки, і наш гід з працею погодився. Ми були дуже задоволені, але відчували підступ. Приїхали в якусь сільце, де основними мешканцями були чоловіки-роботяги. "Гід" довго з кимось розмовляв і запропонував їхати з супроводжуючим на їх "позашляховику". Сам же залишився в нашому Логане з нашими речами (ми дуже довіряємо людям, ага). Нас довго віз водій по горах кудись вниз, під дощем, буквально зливою. Але в підсумку привіз на величезну КАВОВУ плантацію, де трохи зростає кока, десь дуже далеко. Нічого цікавого. Нерозумно було очікувати, що нас на поля коки привезуть, адже навіть в Колумбії це під забороною.

Приїхали в готель, прошвырнулись по околицях - купили ром, колу та інші радощі життя. І впали без задніх ніг.

Вранці, перекусивши в торговому центрі в Макдональсе:), завантажилися в машину і поїхали в місто моєї мрії - Медельїн.

Місто мрії зустрів дощем. Можна сказати зливою. Що вразило, так це те, що вулиці, незважаючи на дощ, найчистіші. Взагалі перше враження про місто трохи відрізнялося від вистави. Я очікувала побачити щось на зразок Боготи, тільки менше розміром. Нас зустрів чистий і сучасний місто, з купою автосалонів, бутиків, торговельних центрів. Місто з красивими машинами, модно одягненими людьми. Місто, в якому дуже багато молоді. Місто величезне, якщо не брешу, то другий після Боготи.

Планували жити у районі Зона Роса, в готелі Art Hotel Medellin. Бронювати не стали - думали на місці буде дешевше, але і на місці ціна номера перевищувала 120 доларів. Торгуватися з нами не стали, і ми, зізнатися, пошкодували грошей і поїхали в Hotel Poblado Boutique Express.. Обійшовся нам номер доларів в 70 з сніданком і інтернетом. Плюсом була парковка безкоштовна для нашого Логана;)

Зона Роза чудове містечко. Багато ресторанів, барів, магазинів, гарні люди навколо.
Основних місць "маст візит" у нас було небагато. Ми хотіли подивитися в'язницю Ескобара; маєток Ескобара; будинок, де його вбили; цвинтарі, де він похований; метро і "фавеллы", які він будував; Музей Ботеро і просто погуляти.

Всі відвідали. Залишилися задоволеними. Взагалі, машина в подорожах це суперудобно. Ти не залежиш від автобусів, екскурсій, ти можеш реально подивитися все, що хочеш і дістатися в будь-яке місце. З мінусів - це тільки те, що ти іноді губишся в незнайомих місцях і не можеш іноді припаркуватися)

Почали ми з культури - вдень поїхали дивитися на Ботеро. Як правило, десять кіл по місту, пара поворотів не туди і вуаля - ми на площі з Пухляшами. Мені дуже сподобалося. Начебто нічого особливого, але вони такі милі, ці люди, кішечки, собачки з зайвою вагою. І площа неймовірна, дуже атмосферна. Взагалі цих Пухляшей багато по всьому місту. Музей дуже приємний, дуже довго ми шукали картину вбивства Пабло. Знайшли - висить собі спокійно, радує.

Ось чому Ботеро зображував пухлих людей

До речі, щодо Пухляшей, як-то близько одного торгового центру, на площі зустріли дуже дивну ботеровскую пташку. Вона була розірвана. Прочитала, що трагедія сталася 10 червня 1995 року. Терористи заклали в скульптуру Ботеро 10 кг вибухівки, загинуло 29 людей, більше 200 постраждали. Сумний пам'ятник. Викликає жах, спогади того, як ще недавно було моторошно і страшно в цій прекрасній країні.

Згадавши про те, що винуватець всього цього Пабло, - поїхали дивитися, що ж хорошого він зробив. Всі чули про метро і фавеллы. Залишили на станції машину і пішли в метро, купили квитки і потрапили... мені здалося, що в операційну. Не знаю, чи вважається Медельинское метро найчистішим у світі, але мені здається, що це так. На станції є все для інвалідів і літніх людей. Там же є метро-бібліотека. Тобто ти просто можеш взяти книжку, а через пару днів повернути її і поміняти на нову. Неймовірно.

Все для людей. І з обмеженими можливостями теж.
Поїхали до фунікулера - піднялися над творінням Ель Патрона. Будиночки з дощок, шиферу, іноді з пластику. При цьому дітки бігають по великій спортивній шкільному майданчику. У всіх шкільна форма. Акуратні і чисті діти. Піднялися на самий верх. Гуляти не стали. Спустилися за машиною і на машині вже поїхали в фавеллы. Ну, щоб було куди сховатися, якщо що;) Виявилося зовсім не страшно, але інтерес ми, звичайно, викликали.

Потім вирішили глянути на будинок, де вбили Ескобара. Адреса було знайти дуже складно. Місцеві жителі нічого не знають. Нам іноді здавалося, що місцеві жителі просто викреслили спогади про цей період життя країни. Але шляхом довгого прочитання форумів іспанською (через гугл транслейт) ми знайшли район і адресу будинку, і, звичайно, фотографії з місця вбивства.

Знайшли район. Дивовижне місце, милий район. Будинок не могли знайти півгодини, поки не зустріли хлопця, який зрозумів, що ми шукаємо і відвів нас. Будинок покинутий і продається. Загалом, нічого особливого, але "для галочки" обов'язково;)

У планах на наступний день були кладовище та в'язниця-садиба.
На наступний день поїхали шукати кладовищі. На карті в айфоне, звичайно, знайшли, але життя виявилося складніше. Як звичайно, багато разів кружляли навколо потрібного місця. Нарешті, напис Cementerio. Величезне кладовище. Я люблю католицькі кладовища. Вони не викликають туги. Це величезне поле, на якому родичі влаштовують пікнік, приходячи до нагробка. Знайшли ділянку, де поховані Ескобар і його сімейство. Найбільший ділянку.

Тепер шлях "на в'язницю". Тут ми зіткнулися з нерозумінням і подивом місцевих жителів. Після нашого запитання : "Donde esta el carcel de Pablo Escobar, La Catedral?" - округлювалися очі людей, і вони не знали, що відповісти. Як? Ми не розуміли, чому ми в Пермі знаємо про неї, а люди нас не розуміють? Як можна не знати? Знову воліли забути? Або не зрозуміли? Може, треба було запитати, де маєток?

Насправді знайти не дуже складно, район міста називається Envigado. На місці в'язниці зараз будують церкву. Але дещо залишилося, наприклад, футбольне поле, на яке Дон Падре привозив собі колумбійську збірну, щоб поганяти м'яча.

Зберігати в'язницю-маєток ніхто не збирається. Все, що вижило в жахливому запустінні. Але і це простоїть недовго.
Зустріли чоловіка, який готовий був показати нам все детальніше, але маньяна. Залишив номер мобільного, але ми вирішили не витрачати на це наступного дня.

Нас чекав містечко Guatap. Самий мимимишный містечко в світі. Зупинилися в готелі Portabelo (hotelportobeloguatape.com) за 55 доларів на добу. Це дивовижне місце. Ми заселялися, мабуть, година. Бігали вп'ятьох по готелю і вибирали собі номери. Там є номер, оформлений у японському стилі, в стилі Африки зі шкурою дикого звіра, номер-диско, номер в стилі хіпі. Неймовірно мило, красиво і чисто. Ми зайняли три номери. Крім нас в готелі не було нікого.

Гуляли по місту і захоплювалися ліпниною на цих пряникових будиночках, церківками, людьми, морозивом. Відчуття, що побували в казці. Відчували себе Жаном і Марі.

Вранці, коли ми виселилися і поїхали на гору El Penon de Guatape, почався дикий дощ. Довелося підніматися під зливою. Промокли, змерзли, втомилися, але побачили шикарні краєвиди. Дуже красиво. Не знаю, що краще - вид з гори або собор на центральній площі Guatap)

А тепер наш шлях лежав туди, куди, напевно, мені хотілося найбільше. В маєтку. Їхати треба було години чотири в передмістя Дородала.
Маєток знайшли легко. Зараз на його місці національний парк. Там і атракціони, і аквапарк, і зоопарк. Але про все детальніше.

Квиток коштував 10 доларів з людини. За додатковий гріш нам дали можливість кататися на своїй машині. Масштаби вражають. Ліси, озера з бегемотами. Версії різні. Хтось каже, що всіх бегемотів Ескобара вбили. Хтось каже, що парочка живе з тих часів, а решта - це нові дитинчата. Не знаю, кому вірити.

Є прокат велосипедів. Хлопці взяли, а гуляла пішки - не вмію кататися. Знайшли Колізей. Так, я вірю в слова Пабло: "Я завжди стверджував: моє багатство ніяк не пов'язано з наркотиками. Я скромна людина, займаюся експортом квітів". Тільки займаючись квітами можна побудувати собі особистий Колізей

У найдальшій частині - садиба. Не очікували побачити все це в такому стані. Так, і поліція, і угруповання ламали і руйнували все, але не вони залишили в такому стані. За садибою ніхто не стежить, машини заіржавіли, в басейні сгнившая вода. Пригнічує.

Тварини, які живуть у клітках - гепарди, ягуари і ін. теж не в найкращому стані. Не стежать за ними.

Живе там, ближче до аквапарку, бегемот Ванесса, названа на честь улюблениці Пабло. Її можна погодувати морквиною.

До відвідування обов'язкове місце. "Маст візит". От би хоч на хвилинку опинитися там в кращі роки. Неймовірна міць і краса була, напевно.

Поїхали назад до Боготи, до вильоту в Кіто залишалося небагато часу. Здали машину і полетіли.

Подивись це обов'язково:
Зустріч Нового Року в Празі - про туризмЗустріч Нового Року в Празі - про туризмТри тижні в прекрасній країні і весілля на березі Карибського моря - про ту ...Три тижні в прекрасній країні і весілля на березі Карибського моря - про ту ...Шрі-Ланка. Перші враження - про туризмШрі-Ланка. Перші враження - про туризмВідпочинок на острові Сахалін - про туризмВідпочинок на острові Сахалін - про туризмЕкспедиція Mishka.Travel в Ісландію: дні восьмий і дев'ятий - про туризмЕкспедиція Mishka.Travel в Ісландію: дні восьмий і дев'ятий - про туризмЄреван, Нагірно-Карабахська республіка, гори і туман - про туризмЄреван, Нагірно-Карабахська республіка, гори і туман - про туризм