Мій досвід польотів з RyanAir - про туризм

Напевно, всі мандрівники, хоча б раз літали RyanAir-го, можуть щось сказати з приводу цієї авіакомпанії: ірландський лоу-костер нікого не залишає байдужим. Одні підносять його до небес, захоплюючись низькими тарифами, інші лають на чому світ стоїть за складну систему купівлі квитків і жорсткі правила перельотів. Однак у будь-якому випадку RyanAir був і залишається однією з найбільш популярних авіакомпаній в Європі, а значить, він дійсно хороший, чого б там не говорили!

Що стосується моїх подорожей з цим лоу-костерів, то до круглої цифри 10 мені бракує лише одного перельоту, але адже все ще попереду! А поки, я думаю, зможу поділитися своїм корисним досвідом спілкування з RyanAir-ом, тому що кожен політ навчив мене дуже багато чому і змусив зробити певні висновки на рахунок використання цієї авіакомпанії в своїх подорожах.

Отже, перше моє знайомство з ірландським дискаунтером відбулося в далекому 2008 році, коли ми з друзями купили квитки по маршруту Тампере – Франкфурт – Мілан і назад безпосередньо з Мілана в Тампере.

Переліт Тампере – Франкфурт (Ханн) допоміг зробити мені дуже важливий висновок: ніколи більше не літати з цього фінського аеропорту, бо надто далеко. Дорога з Петербурга до Тампере, здавалося, тривала цілу вічність, хоча насправді вона займає близько 8-9 годин без сильних заторів на кордоні. Причому тоді це задоволення вийшло для нас не дуже дорогим (всього 27 євро), оскільки вдалося «вписатися» в мікро-автобус, який був повністю викуплений на групу наших знайомих.

Переліт Франкфурт (Ханн) – Мілан (Бергамо) змусив моїх друзів, а слідом і мене, зробити певні висновки ще на стадії підготовки до подорожі. Як я згодом дізналася, квитків по цьому маршруту у нас було два: на день перельоту з Тампере і на наступний день на випадок сильної затримки першого рейсу. Таким чином мої друзі підготувалися до можливого зриву пересадки на нестыковочный рейс. А я то в незнанні дуже хвилювалася, коли виліт з Тампере затримали на 20 хвилин! До речі на пересадку у нас було всього 2.5 години, що, на мій погляд, трохи ризиковано.

Переліт Мілан (Бергамо) – Тампере підтвердив зроблений раніше висновок про те, що з Тампере я більше літати не буду. Крім того, що добиратися туди дуже довго, на зворотному шляху воно виявилося для нас ще й дуже дорого. На цей раз цінник був абсолютно стандартним – 50 євро в одну сторону (хоча буває і 45 євро). Шляхом нехитрих підрахунків отримуємо 90-100 євро туди-назад, а додавши до цього вартість перельоту, розуміємо, що за ті ж гроші можна полетіти і з Петербурга. Для цього необхідно лише зловити распродажные квитки, причому можна знайти і такі, куди буде включено багаж та харчування на борту! Звичайно, у 2008 році таких акцій було в рази менше, ніж сьогодні, але нині вони є, а ось цінник на трансфер до Тампере залишився колишнім.

Наступне побачення з RyanAir-му у мене сталося в 2009 році, коли з найближчого до російсько-фінському кордоні містечка Лаппеенранта полетіли перші літаки улюбленого лоу-костера. Не взяти участь в цьому великому подію було б непрощенним упущенням! І ми полетіли, але на це раз маршрут виявився простим: Лаппеенранта – Дюссельдорф – Лаппеенранта.

Переліт Лаппеенранта – Дюссельдорф (Вееце) шокував тільки одним – аеропортом в Лаппеенранта. Тут ми вперше в житті побачили зал очікування з чотирьох крісел))) На наше щастя рейс був ранковим і вдалося відсидітися в аеропортової їдальні (так-так, саме «їдальні»!), тому що у цього закладу громадського харчування існує ще й перерву на обід! Загалом, аеропорт здивував, але зате можна було безкоштовно взяти пакетики для упаковки рідин у ручній поклажі!

Переліт Дюссельдорф (Вееце) – Лаппеенранта змусив нас вдосталь посміятися, а згодом дізнатися себе в одному відомому відеоролику про пакування речей розмір ручної поклажі (подивитися його можна ось тут: http://youtube.com/watch?v=klNLqDpdYLI ). Так-так, все так і було! Шкарпетки, згорнуті в трубочку і запиханные у взуття, стали просто хітом авіа-сезону 2009)))

Аеропорт Вееце теж «потішив», тому що на 10 дівчат за статистикою 9 хлопців на кілька десятків пасажирів, що очікують ранні ранкові вильоти, була всього пара-трійка лавок, які язик не повертається назвати «залом очікування». Довелося провести ніч на комфортабельному дивані кафе за 2,7 євро чаю з людини. Але треба сказати, що нам ще дуже пощастило: згодом я читала багато сумних оповідань про те, що кафе, а то і весь аеропорт, закривається на ніч. Тому раджу уточнювати цю інформацію заздалегідь на сайті аеровокзалу.

І, нарешті, апогеєм моєї любові до RyanAir стало минулорічне подорож в Іспанію, після чого я вирішила, що нам треба на час розстатися :'-( Оскільки недорогий переліт з Петербурга шукати було вже пізно, ми з подругою вирішили летіти ірландським лоу-костерів з Риги за наступним маршрутом: Рига – Франкфурт – Пальма де Майорка і назад з Барселони з нічної пересадкою у Франкфурті знову у Клуню.

Переліт Париж – Франкфурт (Ханн) навчив мене двом речам: ніколи більше не літати з Риги і завжди роздруковувати два примірники посадкових талонів. Про Ригу зрозуміло – дорого і довго, причому приправлялось все це «чудовими» російськими дорогами і не менш «прекрасними» автобусами компанії Ecolines. Шлях в один кінець зайняв у нас 11 годин життя і 30 євро грошей, нервові клітини не були пораховані. А потім треба було ще добратися від міста до аеропорту, що теж виявилося не дуже зручним.

Історія з посадочними талонами і зовсім вбила, але потім воскресила і в результаті вийшов «хеппі енд». На visa/passport check ми потрапили до дівчини, якій захотілося ретельно перевірити і вага, і розмір нашої ручної поклажі і... ну да, сумка виявилася не тієї форми, хоча в приплюснутом стані повинна була міститися в «рамку»)) Проте співробітницю аеропорту це не задовольнило, і ми пішли переупаковываться, не з доброї волі залишивши їй свої посадочні талони. А коли повернулися – жінки вже й слід прохолов. разом з нашими посадочними. Але! У мене виявився другий примірник, який ми тут же пред'явили дівчині на сусідній стійці, і вона, навіть не подумавши перевіряти нашу ручну поклажу, швидко шльопнула штампи «visa check». Єдиним неприємним наслідком цього інциденту стало те, що потім нас по гучномовному зв'язку розшукували по всьому аеропорту. Видно, згадали про наш залишений посадковий талон на стійці «visa check», але нам він був уже не потрібен!

Переліт Франкфурт (Ханн) – Пальма де Майорка відбувся майже через 4 години після того, як ми прилетіли з Риги, тому навіть значна затримка першого рейсу не злякала б нас часу було достатньо. Однак у Франкфурті ми все ж знайшли, чому похвилюватися.

Спочатку почудити вирішив контроль безпеки, який причепився до того, що розмір пакету, який складені рідини, не відповідав встановленим, хоча обсяг рідин був абсолютно в рамках правил. Нас вже було відправили купувати правильний пакет, але ми схитрували і встали в іншу чергу на контроль безпеки, де працювали більш адекватні люди і чіплятися вже ні до чого не стали.

Наступний сюрприз чекав нас в залі безпосередньо перед виходом на посадку, де спеціальні працівники аеропорту вибірково перевіряли у пасажирів вага ручної поклажі. Якщо все було в порядку, контролер вішав на сумку бирку з заповітної написом «Hand Bag checked», якщо ні – ймовірно, відправляв платити за багаж. Оскільки наша ручна поклажа бентежила тільки розміром, а за вагою була абсолютно в рамках закону, то бирки причепили без проблем. Однак ми, будучи жахливими «Плюшкиными», після польоту вирішили їх зберегти, що згодом врятувало нам якщо не життя, то як мінімум 40 євро і купу нервів, але про це розповім трохи далі!

Переліт Барселона (Жирона) – Франкфурт (Ханн) виявився, напевно, самим екстремальним в моєму житті, після чого я пообіцяла собі більше ніколи не літати з прекрасних південноєвропейських країн хоча б без одного багажу на двох. Те, що ми були позбавлені можливості привезти додому чудове іспанське вино, чомусь не врятувало нас від перевищення норми ручної поклажі і за вагою, і за розміром. Однак докуповувати багаж в наші плани ніяк не входило, і це виявилося дуже серйозною помилкою!

В аеропорту Жирони, здавалося б, все повинно було пройти без проблем. Оскільки visa/passport check розташовувався в окремому віконці, а не як зазвичай на стійці здавання багажу, то і перевіряти нашу ручну поклажу ніхто не став. Однак ми й уявити не могли, що злісний контроль чекає нас не де-небудь, а прямо перед виходом на посадку, де можливості докупити багаж вже точно не буде. Після перевірки посадкових талонів нас попросили помістити ручну поклажу в «рамку», куди вона природно не влізла. Нам надали другий шанс, і наступна спроба виявилася більш успішною, але при цьому довелося вивантажити половину вмісту сумки. А коли перевіряє помітила підступ, ми вже були на підлогу шляху до літака і тільки чули її крики нам услід. У результаті все закінчилося добре, однак я ніколи не забуду, як ми бігли по льотному полю:
- Вона біжить за нами?
- Не знаю, я не хочу озиратися!
Як бачите, порцію адреналіну можна отримати не тільки під час польоту))

Переліт Франкфурт (Ханн) – Рига став для мене «контрольний в голову», хоча тепер він згадується зі сміхом. Спочатку нас чекала довга й холодна ніч – достатній час для пересадки, щоб не запізнитися на другий рейс)) Як такого залу очікування в аеропорту Франкфурта немає, є лише окремі лавки, однак спати на них неможливо. Всьому виною жахливі підлокітники і слизький пластик, з якого зроблені сидіння.

Наступним випробуванням став все той же контроль безпеки, який за два тижні явно розлютився ще більше. На цей раз, «загорнувши» мене в одній черзі, перевіряючі стали стежити, щоб я не встала в іншу. Довелося йти в инфопункт аеропорту і купувати пакетик встановленого розміру за 50 євроцентів. Проте заздалегідь було відомо, що всі рідини, загальним обсягом не перевищують навіть 800 мілілітрів, впихнути в цей пакет не вдасться. Допомогти вирішити проблему дама в инфопункте відмовилася, тому мені довелося самій знаходити вихід із ситуації: самі маленькі баночки я просто витягла з пакета і поклала в сумку, а з решти зняла хоча б кришки, які теж займали місце.

У підсумку контроль був майже пройдено, причепилися тільки до двох 100-мілілітрових сувенірних пляшок вина, які на свій страх і ризик я вирішила залишити в сумці. Одну з них все-таки виявили, потім довго вчитувалися в напис на етикетці, я пояснювала, що це всього лише вино і.. мене пропустили, навіть не сказавши ні слова про те, що це треба було пред'являти на огляді в окремому пакеті!

Нарешті, залишався лише контроль при виході на посадку. Тут згадавши про збережених з минулого польоту бирочках «Hand Bag checked», ми тут же начепили їх на сумки, а потім перевіряє довго ходила і поглядала скоса на нас: начебто не зважувала наші сумки, а бірочки на них вже висять))) Проте налякані контролем в Жироні, на цей раз ми вирішили перестрахуватися до самої посадки в літак. Тому мій двокілограмовий перевага ручної поклажі був рівномірно розподілений між кишенями і капюшоном одягненою на мені куртки. А моя попутниця виявилася тимчасово «вагітної» фотоапаратом, для більшої переконливості загорнутим в рушник))) Але контролю при посадці, як і в минулий раз, не виявилося, і ми спокійно полетіли назад до Риги!

Отже, пройшовши з RyanAir-му вогонь, воду і мідні труби, які він сам мені і влаштував, я склала свій перелік правил польотів з цим лоу-костерів:

- стикуючи рейси, завжди необхідно залишати 3-4 години між ними і продумувати свої дії у випадку можливого запізнення на пересадку;
- важливо оцінювати свої сили і можливості аеропорту нічний при пересадці;
- обов'язково потрібно обзавестися сумкою або валізою, чітко підходить під розмір ручної поклажі;
- або купити куртку з великими кишенями і капюшоном)
- при поїздках в ті країни, звідки хочеться відвезти багато алкогольних і не дуже сувенірів, купувати на зворотну дорогу хоча б один багаж на двох;
- на всякий випадок завжди мати при собі пакетик для рідин строго встановленого розміру (і лінійку для перевіряючих)))
- не полінуватися роздрукувати два примірники посадкових талонів;
- бути готовим до контролю ваги і розмірів ручної поклажі від моменту входу в аеропорт і до того, як ви плюхнитесь у своє крісло в літаку;
- і просто літати RyanAir-му не частіше одного разу в рік, щоб поберегти свої нерви)

У висновку хотілося б сказати, що насправді польоти з бюджетниками не так страшні, як їх малюють. Найголовніше тут – детально вивчити всі правила купівлі квитків і здійснення польотів на офіційному сайті компанії, а в разі невиконання будь-яких умов бути готовим за це поплатитися. І ще: ставитеся до всіх примх лоу-костерів з доброю часткою гумору, тому що без цього літати буде дуже сумно)

Вдалих і бюджетних вам польотів!

Вікторія Шостак
crazy-traveller.ru

Подивись це обов'язково:
Як дешево літати по Європі через Латвію - про туризмЯк дешево літати по Європі через Латвію - про туризмRyanAir: що це таке і з чим його летять? Підготовча частина - про туризмRyanAir: що це таке і з чим його летять? Підготовча частина - про туризмЯк дешево літати по Європі через Литву - про туризмЯк дешево літати по Європі через Литву - про туризмКоротка розпродаж від AirBaltic - про туризмКоротка розпродаж від AirBaltic - про туризмЗимова розпродаж AirBaltic - про туризмЗимова розпродаж AirBaltic - про туризмСонячні зайчики і снігові леопарди від AirBaltic - про туризмСонячні зайчики і снігові леопарди від AirBaltic - про туризм