Добрий ранок, В'єтнам! - про туризм

Не знаю чому, але в дитинстві у моїй пам'яті закарбувалися кадри з якогось американського кінофільму, де ці самі американці проводили свою відпустку під солом'яними парасольками на пляжі у В'єтнамі. Саме тоді мені захотілося, у що б то не стало, побувати у В'єтнамі...

Перший мій самостійний відпочинок у Таїланді, тоді-то я закохався в Азію. Другий раз їхати в Таїланд вже не хотілося. І ось, я випадково в соціальній мережі натрапив на чийсь звіт про подорож по В'єтнаму. Він був настільки захоплюючий, так докладно все розписано і основна нитка блогу була — з В'єтнаму можна і потрібно подорожувати самостійно! Прочитавши її до кінця, я зрозумів — хочу до В'єтнаму! Саме там я проведу свою відпустку! Ретельно вивчивши інформацію в Інтернеті, я приблизно 2 місяці в голові продумував маршрут, хочу і на пляж, і в гори Далата, і Халонг подивитися. Оскільки між двома пляжами я вибрати не міг Нячанг або Муйне, вирішено було заїхати в обидва міста. Все, маршрут готовий! Хошимін — Фантхьет(Муйне) — Далат — Нячанг - Ханой — Халонг — Ханой

Взявши тиждень відпустки до Нового року, тиждень після новорічні свята — разом отримуємо три тижні. Маршрут якраз підходив, але ось одне «але», перебувати у В'єтнамі громадянам РФ можна 15 днів без візи, довелося скоротити маршрут по В'єтнаму і проїхатися ще й Камбоджі, про що не пошкодував. Гаразд, Камбоджа це вже зовсім інша історія...

У Сиануквиле (Камбоджа) ми напередодні купили трансфер до Хошиміну, квиток коштував близько 20-23$. Відразу хочу дати пораду, раптом, хто відправитися тим же маршрутом. З Сіануквіль до Хошиміну є шляхи:

• 1. Повертатися в столицю, Пномпень, і звідти до Хошиміну
  • 2. Проїхати по півдню

• Поглянувши на карту, ми зрозуміли другий шлях явно коротше, нада брати! Як виявилося, це було помилкою, на півдні дорога гірше, тому ми їхали повільніше, та й сам прикордонний перехід з невеликою зазвичай прохідністю, можливо тому ми довго чекали своїх штампів, думаю на першому прохідність вище, і все швидше, столичне напрямок все-таки...

Отже, виїхали ми десь о 8 годині ранку, по дорозі в інших містечках(Кампот, Кеп) збирали таких же як ми, мандрівників. На кордоні ми були в районі 12 годин дня(місто Хатьен). До неї нас супроводжувала одна тітонька. Про неї в Інтернеті ходять легенди, звати, по-моєму, її Марі Троянда, особисто мене вона вразила тим, що вільно говорить англійською та французькою. І в свої роки дуже ефектно виглядає, така в'єтнамська бізнес леді: діловий костюмчик, макіяж.
    У всієї групи тітонька відразу забирає паспорти, і супроводжує на кордоні, сама віддає їх, куди треба.
    Загалом на кордоні В'єтнамської ми просиділи більше години, поки офіцер перевіряв всю стопку паспортів і ставив штампи. А повз тим часом дуже швидко проходили контроль поодинокі туристи. Так що брати трансфер або їхати до кордону самостійно вирішувати вам, все, як виявляється є і плюси і мінуси.
    Нарешті нам видали паспорти. Ми у В'єтнамі! Нас довезли до Автобуса на машині, а далі ми вже на автобусі відправилися в Хошимін. Наш автобус був спальним, вони так і називаються sleeping bus, якщо вам належить шлях на автобусі більше 3 годин, сміливо беріть іменного його, він стоїть на пару доларів дорожче, зате ви всю дорогу валяєтеся на ліжку.

Sleeping bus/Спальний автобус

Що спочатку дивувало — в автобусі потрібно знімати взуття, по самому автобусу ти ходиш босоніж, але потім вже звикли. І ще в Азії пунктуальність не популярна, - сказали приїдете у вісім, значить в 10 точно будете на місці :) І що варто враховувати, що вони дуже повільно їдуть, якщо в Росії на шлях до 200 км в середньому піде 2-3 години, там всі 4 а 5. По дорозі ми зробили пару санітарних зупинок і навіть проїхали на поромі по річці в цьому самому автобусі, такий невеликий бонус. Коли ми прибули в Хошімін було вже темно 9-10 годин вечора. На автобусній станції відразу ж атакували таксисти, один з них і довіз нас до готелю. Кинувши речі в номер, ми вирушили поїсти, на подив знайшли відкриту забігайлівку, де повечеряли місцевої їжею. Щастю не було меж, нарешті ми на місці, ситі, п'ємо пиво Saigon(стара назва Хошиміну), що ще треба :)

На наступний день ми відправилися на пошту, відправляти листівки, поруч знаходиться собор Паризької Богоматері, оглянули і його, пройшлися по магазинах.

Головпоштамп в Хошиміні

Собор Паризької Богоматері в Хошиміні

Домовилися про плани на вечір, ще з парою мандрівників, з якими познайомилися на сайті пошуку попутників. Так, вечір мав бути особливим! Адже це було 31 грудня. Увечері зустрілися з цією компанією. Повечеряли і вирушили на центральну площу, де вже йшли масові гуляння. В центрі площі на екрані йшов відлік часу до настання Нового року, сцена, артисти, ну загалом все як завжди.

Новорічне оздоблення вулиць Хошиміну

Народні гуляння на центральній площі Хошиміну

Дочекалися ми НГ в азіатській натовпі, подивилися салют, натовп поступово починає розходитися, точніше не розходитися, а розсаджуватися за своїм байкам, стільки байків я в житті не бачив, це був суцільний потік, через який нам знадобилося прорватися, щоб перейти дорогу, ми розводили руками, через один, інший переступав, головне було не зачепити глушник, щоб не обпектися, мал-помалу просувалися, і нарешті перетнули вулицю. Очманілі в'єтнамці-пішоходи, запам'ятовували наш подвиг на фотокамери, а на фініші нашого переходу нам аплодували, від чого настрій стало ще краще.

Байкове безумство після НГ в Хошиміні

Потім ми побродили ще по вулицях, намагаючись знайти по gps нічний клуб, що було безуспішно, пішли пішки, так як всі таксисти відмовлялися нас везти крізь це море байків. Загалом, блукали, блукали, минуло більше години, байки роз'їхалися, люди розійшлися, кругом гори сміття після свята... стали з'являтися і таксі, які тепер і возять, довезли нас до клубу, в клубі повеселилися — можна і додому) НГ зустріли не без вражень.

1 число - у графіку відразу значилося як відпочинок і відновлення. Ми гуляли по місту і заодно купили квиток до міста Фантхьета, поруч з ним перебувати курортна село Муйне.

Другого січня в 8 ранку ми Виїхали в Фантхьет. У 12 були на місці, В цьому місті, коли я бронював готель, він був єдиний з доступних і за адекватну ціну, на період НГ свят вже нічого не було. Плюсом цього готелю було те, що він знаходитися в phan thiet, а не В Муйне, яка стала вже другою Паттаей, там дуже багато росіян, і всі вивіски колом російською, і навіть в клініці доктор і той говорить погано, але по-російськи. У клініку, до речі, потрібно було моєму попутникові, він застудився в дорозі, подзвонив в свою страхову, його направили туди. Втративши час в клініці, єдине, що встигли в цей день — повечеряти і насолодитися заходом сонця на морі.

Кайтсерфери на вечірньому пляжі в Муйне

Захід сонця на пляжі в Муйне

На наступний день після сніданку ми вирушили дивитися визначні пам'ятки, яких в окрузі не мало. Це і білі піщані дюни, і червоні дюни, і каньйон, і рибальське село, і французький маяк, і храм лежачого Будди, він знаходиться на горі, на вершині якої веде канатна дорога. Ми взяли таксі, у таксиста було наклеєно плакат з місцями, іноді, коли ми не знали, як пояснити, або він не розумів, ми просто тикали пальцями - хочемо сюди. Ми йому перерахували, що хочемо подивитися,він сказав ok, він скрізь нас провезе, керував маршрутом він вже сам, виходячи з віддаленості об'єктів, за очікування обіцяв з нас грошей не брати, а він так і зробив — зупиняв лічильник, поки ми милувалися красою і включав, коли ми знову починали їхати. Видно ми були для нього успіхом, тому що повернувшись після перегляду першого місця, ми трохи здивувалися, спостерігаючи як наш шофер запалив запашні палички, встромив їх у машину і молився Будді. Він провів з нами весь день, на лічильнику в кінці дня було більше 200 км, і за все це ми віддали близько 100$

Про красу багато писати не буду, фотографії говорять самі за себе:

Білі дюни в Муйне

Червоні дюни в Муйне

Рибальське село в Муйне

Юний торговець у рибальського села в Муйне

Червоний каньйон в Муйне

Струмок в каньйоні в Муйне

Одна з Чамских веж в Муйне

Храм лежачого Будди в Фантхьте

Сам Будда, Фантхьет

Маяк в Фантхьте

Вид з маяка в Фантхьте

З нашим же таксистом ми заїхали вдень і купили квитки на наступний день на автобус до Далата.

5 січня о 7 ранку нас забрав Автобус і ми поїхали в Далат. Їхали 4 години, отже вони-то швидко не їздять, а по серпантину тим більше. Далат - це місто в горах, який колись відбудували для себе французькі колонізатори, там вони ховалися від виснажливої спеки. Це факт і відклала відбиток на образі міста, ви не повірите, що перебуваєте в Азії, якщо не звертати уваги на мешканців, все архітектура в європейському стилі, і навіть є щось, що нагадує Ейфелеву вежу. Зараз це місце, де в'єтнамці проводять свій медовий місяць. А ще Далат називають містом вічної весни через клімату:завжди помірно тепло, іноді прохолодно, а вночі прохолодно. Їсте в Далат взимку, беріть теплі речі, там було не вище 15 вдень. Опалення немає, але не бійтеся не замерзнете, у них кондиціонери працюють на обігрів.

Далат, поруч з ринком

Далат

Ми купили в місцевому агентстві екскурсію по визначних пам'ятках Далата на наступний день, були в кавовому магазині, на квітковій фермі, на шовковій фабриці, на водоспадах, на горі, на яку нас доставили російські джипи :)

Квіткова ферма, Далат

Знаменитий В'єтнамський кави, дегустація в кавовому магазині, Далат

Шовкова фабрика, Далат

Водоспад, Далат(elephant waterfall)

Росіяни джипи :),які нас доставили на вершину гори, Далат

Вид на Далат з вершини гори

Після екскурсії — був ще один пунктик: покататися на родельбане, він знаходиться на в'їзді в місто, коли ми їхали з Фантхьета бачили білборд. Місце називається Datanla Falls

Прокотилися, задоволення коштує всього 2$, а вражень маса, якби ще й китайські пенсіонери не влаштовували затори, то було б ще краще. На своєму візку їдеш по рейках крізь джунглі, а внизу тебе чекає водоспад. Після такого атракціону — залишилося тільки прокотитися на канатці, у нас був всього годину до її закриття, ми намагалися пояснити таксисту, що нам потрібна cable car, він нас не розумів, на допомогу прийшов перекладач в телефоні який видав cap treo. Я тепер на все життя запам'ятав, що канатка на в'єтнамському «кап трэо» :) Він нас відразу зрозумів і доставив до місця. Прокотилися, Подивилися. Не дуже вразило, нахил не великий і сама дистанція маленька.

На наступний день, 7 січня, ми поїхали в Нячанг. Квиток купили там же, де і екскурсію по Далату, у нас біля готелю знаходився кіоск місцевої фірми.
    основні плани на Нячанг — пляжний відпочинок, їхали 4 години, також по серпантину, їхати було трохи страшнувато була злива, проїжджали повз пари водоспадів, а коли дощ посилився, водоспадів стало помітно більше))

Приїхали ми у Нячанг, і з 3 днів, закладених на нього, 2 йшов дощ, не злива звичайно, але й купатися не дуже, до речі, про море, мало, де написано, що січень і лютий - сезон штормів на море. Їсте у В'єтнам в цей час будьте готові до того, що будуть високі хвилі, і купатися прямо скажемо буде не комфортно. За ці 2 дощові дні, ми подивилися Собор в Нячанге, відвідали музей океану, з'їздили на острів мавп, раніше їх розводили для експорту, потім закинули, і вони самі наплодилися і заселили весь острів.

Рисові поля в передмісті Нячанга

Кафедральний собор в Нячанге

Море штормить, Нячанг

Острів мавп, поруч з Нячангом

На третій день, він же день вильоту в Ханой (9 січня), ми вирушили на Vinpearl
    http://vinpearlland.com/ru-RU/Home/default.aspx, острів розваг, з аквапарком, атракціонами, родельбаном, океанаріумом. Дістатися на острів можна по канатці(найдовша канатна дорога в світі над морем) Заплатили ми, на наші гроші виходить по 500-600 рублів, і все включено, усі атракціони, аквапарк, канатна дорога туди-назад. На пляжі, до речі, там штиль, так як там лагуна, тому хвиль практично немає, що порадувало. До речі, на пляжі в Нячанге, я і побачив ті самі солом'яні парасольки, що запали в мою дитячу пам'ять :)

Самий стоїть атракціон - родельбан, по-російськи, диктор називала його електро сани, звучить трохи жахливо) На ньому ми прокотилися три рази поспіль. Він у багато краще Далатского, по-перше, ти їдеш з самої вершини пагорба, по-друге, з цієї самої гори відкривається чудовий вид на море.

Канатна дорого між островом Vinpearl і Нячангом

Острів Vinpearl

Родельбан на острові Vinpearl

Провели ми в парку цілий день, повернулися в готель збирати речі, особливо не поспішали, так як я подивився, що нам вилітати з аеропорту з кодом NHA, google map, показав, що це прям в центрі міста, не далеко від нашого готелю. Тільки чомусь відсутність пролітають у небі літаків нас не збентежило...

Коли таксист повіз нас трохи не туди, ми піднапружились, я кажу, нам не той аеропорт, а цього, він сам по англійськи говорив не дуже, набрав знайому, яка пояснила, що в Нячанге діє тільки один аеропорт CXR, і він знаходитися в Камрані, в 30 км від Нячанга, всі рейси літають звідти. Я перепитав і Vietnam Airlines(ми летіли цією компанією)? Так. Чорт! Ми можемо не встигнути....

Слава Богу, що не було пробок і на рейс ми встигли. Так що обидва коду і NHA і CXR, це коди аеропорту в Камрані, просто деякі системи продають квитки за старим кодом.
    Квиток брали заздалегідь (за 2 місяці) і найдешевший, він стояв близько 2400 рублів. Як виявилося це місця у аварійних виходів, де немає ілюмінаторів. Але літак був наполовину порожній, так що стюардеса дозволила пересісти. А у мого попутника була срібна карта альянсу Sky Team, в який входить ця компанія, тому йому ще на реєстрації дали посадковий в бізнес-клас, а квиток у нього такий же як у мене. Висновок: збирайте милі, підвищуйте статуси, літайте за мінімальну ціну економа в бізнесі:)

Прилетіли в Ханой ми вже до ночі, переночувавши в готелі, вранці відправилися на шопінг і купили екскурсію на Халонг на наступний день. Ми зупинилися в історичному центрі міста, зараз він туристичний. Вулиці являють собою павутину, і якщо ви завернули за кут, то повернувшись, точно не знаєш, куди ж потрібно згортати, але за 2 дні в місті ми більш-менш звикли, так і таксисти вас завжди з радістю підвезуть(таксі у В'єтнамі дешеве, тільки говорите, що по лічильнику/taximeter, і чим менше таксі, тим воно дешевше) головне взяти візитку готелю на всяк випадок ;)
    Вранці наступного дня (11 січня) нас забрав автобус на екскурсію і ми поїхали в Халонг, їхати години 3-4 до пірса, потім вас доставляють на судно, їх називають джонки, звичайно в буклеті нам показували набагато краще човни, ніж те, що було насправді. Ми з'їздили в плавучу село, покаталися там на каяках.

Бухта Халонг дивовижне місце: 3000 островів розкидані в одному затоці, красиво. Але чомусь мене це не сильно вразило, може від того, що на півночі В'єтнаму взимку холодно, було 10 градусів тепла, може від того, що був туман, вода набагато тепліше повітря, від чого і піднімається цей самий туман, який заважає відчути всю красу. По початку ми боялися, що взагалі нічого не побачимо, але поступово туман розсіювався,а на наступний день став менш щільним. Так що Халонг ми побачили :)

Вночі нас чекала рибалка на кальмарів, зловити вдалося лише одного...
    На наступний ранок (12 січня) ми з'їздили в печеру Amazing Cave, це теж входила в наш, так би мовити круїз, потім нас довезли до міста Халонга, а звідти на автобусі до Ханоя, в Ханої ми були вже під вечір, встигли купити сувеніри і повечеряти, в готель, а вранці (13 січня) у нас вже був рейс до Бангкока.

На вулицях Ханоя

З кухні В'єтнаму хочеться відзначити кави, В'єтнам друга країна в світі за обсягами експорту кави, там він дуже смачний, і якщо вам потрібна кава з молоком, то сміливо говорите, white coffee, вони його так називають, іноді замість молока вони наливаю згущене молоко, так-так, згущене молоко, там вона у них в ходу. Ще варто відзначити дуже смачні багети, спадщину від французів, хліб вони там їдять. Також популярний яловичий суп Фо, і спрінг роли,як і в Камбоджі, - роли в рисовому папері.

Спрінг роли у фритюрі

Я з ностальгією згадую ці 15 днів у В'єтнамі, які пролетіли, як один, залишилася маса вражень, як і фотографій. Можливо, хтось прочитає мій звіт, і в нього так само, як у мене в свій час, з'явитися непереборне бажання, в щоб те не стало, відправитися до В'єтнаму, якщо так — то буду тільки радий :) Одного разу мені допоміг чийсь звіт, нехай тепер і мій допоможе кому-небудь.

Подивись це обов'язково:
    В'єтнамська тиждень - про туризмВ'єтнамська тиждень - про туризмЯскраві і незабутніпам'ятки Соціалістичної республіки В'єтнамЯскраві і незабутніпам'ятки Соціалістичної республіки В'єтнамВідпочинок з дітьми у В'єтнамі – огляд популярних курортівВідпочинок з дітьми у В'єтнамі – огляд популярних курортівНячанг, В'єтнамНячанг, В'єтнамВ'єтнам на мапі світудокладний розташування курортів російською мовоюВ'єтнам на мапі світудокладний розташування курортів російською мовоюВ'єтнам в жовтніпогода на курортах і який одяг брати з собою?В'єтнам в жовтніпогода на курортах і який одяг брати з собою?