Агра і Тадж-Махал - про туризм

Прокинувшись рано вранці (поїзд в Агру відправляється вранці до 06:15), я зрозумів, що в Делі йде дощ. Це погано, оскільки всі нечистоти починають текти по вулицях міста. Через деякий час дощ закінчився, я виписався з готелю і пішов на вокзал Нью-Делі. Виявилося, що Делі ніколи не спить навіть вночі. Багато народу на вулицях міста - майже як удень.

Я поїхав в сидячому вагоні поїзда-експреса Bhopal Shtbdi. У поїзді було багато росіян. Поїзд вирушив практично за розкладом. Через деякий час стали розносити чай. Вода в термосах і окремо чайні набори (tea kit) Meals on weels з логотипом Індійських залізниць - з двома пакетиками чаю і двома пакетиками цукру, сухе молоко, а також печиво. Потім почали розносити їжу, яка виявилася трохи гострою. До складу наборів входив також сік манго в маленьких пакетах Tetra Pak. Після того як підноси з брудним посудом зібрали, провідник став ходити з підносом і збирати гроші. Він, схоже, вирішив заробити собі на чай. Довелося покласти на піднос йому 10 рупій (7 рублів на наші гроші). Начебто відстав. Дивні традиції. Харчування, між іншим, включено в ціну - 270 рублів для Індії це багато.

Квитки купувалися заздалегідь на сайті індійського агентства. При цьому на поїзд в Агру квитки були завжди в наявності, а от на зворотний (проходить) поїзд їх було мало - як тільки відкрилися продажу, то виділили всього лише кілька місць від Агри до Делі. В Індії дуже важко купити квитки на поїзди.

Отже, наш поїзд приїхав на станцію Агра Кантонмент. Я вийшов з вагона й пішов шукати cloakroom, щоб залишити там рюкзак. Так називається камера зберігання на залізниці в Індії. Вийшов на вулицю, мене там відразу атакували тук-тукери з пропозицією куди-небудь поїхати. Довелося зайти назад на територію вокзалу. Вхід в камеру зберігання виявився з боку платформи. Здавши рюкзак туди, я вийшов на вулицю. Мене знову атакували тук-тукери. Я запитав у одного з них, що він хоче. Він сказав, що хоче відвезти мене до Тадж-Махала. Я запитав скільки - він щось пробурмотів, ніби як 80 рупій. Я йому показав карту Агри і сказав, що за такі гроші я піду пішки. Він почав скидати ціну і сказав, що він препейд-таксі. Покликав іти за ним до будці препейду. Там виявився ще один індус. Вони мені разом показали на прайс, в якому вартість поїздки позначена як 100 рупій і що ці ціни урядові (government price). Я сказав, що я піду пішки. Вони запитали, скільки я хочу. Я назвав ціну 40 рупій. Вони сказали, що це дуже дешево. Після цієї відповіді я відразу пішов у напрямку Тадж-Махала. Мене наздоганяє тук-тукер і говорить, що він згодний на мою ціну. Я підійшов і вони разом приплюсували ще 5 рупій сервісний збір. Виписали квитанцію, але її чомусь забрав тук-тукер. Загальна вартість поїздки на тук-туку склала близько 30 рублів за 7 кілометрів.

Тук-тукер сказав, що його звуть Малик і у нього є книга відгуків і побажань. Він дав її подивитися. Там було багато різних записів, в т. ч. російською мовою. Є відгуки навіть від японців. Ніби як всі відгуки хороші, принаймні, поганих відгуків я не знайшов.

Тук-тукер Малік сказав, що ми приїхали. Подякував і пішов пішки до Тадж-Махала. Там близько кілометра від зупинки тук-тукерів - далі їх не пускають, т. к. вихлопи можуть зруйнувати мармур Тадж-Махала. Їздять тільки велорикші і верблюжі вози.

Недалеко від Тадж-Махала. Біля кожної пам'ятки стоять всілякі велорикші, тук-тукери і т. п. Всі хочуть заробити трохи грошей на туристах. Вхід в Тадж-Махал стоїть для іноземців 750 рупій (близько 500 рублів). Для місцевих ніби як 30 рупій. Тобто різниця у кілька десятків разів!

Ворота Тадж-Махала - на них 22 купола, за кількістю років, протягом яких він будувався.

Безліч так званих гідів і торговців сувенірами. Теж хочуть заробити на туристах.

Тадж-Махал.

Річка пересохла. Раніше вона була більш широкою.

Колючий дріт. Для того, щоб не пробралися з боку річки безкоштовно до Тадж-Махалу.

Дорожній покажчик "Агра Форт наліво". Далі я вирішив дійти пішки до Агра Форту. Взагалі по дорогах Індії краще ходити праворуч, т. к. рух лівосторонній. Також це дозволяє уникнути в більшості випадків тук-тукерів, які дуже хочуть підвезти туристів.

Пам'ятник.

Агра Форт.

Вхід в Агра Форт.

Пам'ятник поруч з Агра Форт.

Танк на постаменті.

Подивившись на Агра Форт зовні, я вирішив, що всередині робити особливо нічого, та й вхід платний. І придумав йти на вокзал Агра Кантонмент пішки. Було дуже важко знайти дорогу навіть по карті. В одному місці дорога була закрита, вдалося дізнатися у місцевих правильну дорогу. Але вони почали пропонувати взяти тук-тукера, який тут же намалювався. Довелося відмовлятися і йти далі пішки.

Часу було багато. По дорозі зустрілися діти, які почали чогось клянчити, напевно гроші. Діти були послані, у відповідь вони кинули чимось скляним по дереву. Довелося швидко йти. Ось такий гостинний народ.

Нарешті дійшов до вокзалу Агра Кантонмент. Подивився розклад на моніторі - мій поїзд приходить на станцію за графіком. Потім табло згасло - на станції відключили світло. Я зайшов у камеру зберігання - там було дуже темно. Намацав у темряві свій рюкзак. З мене взяли 10 рупій (7 рублів) за послугу зберігання багажу. Взявши рюкзак, я пішов шукати зал очікування. Знайшов зал очікування для пасажирів 2 класу. Показав квиток і зайшов. Народу мало, холодно, темно. Пізніше включили світло, також включилися вентилятори, від яких стало ще холодніше. Дивлюся на табло - почалися затримки. Мій поїзд затримали спочатку на 30 хвилин, а потім ще на 30. За 20 хвилин до приходу поїзда я пішов шукати платформу. Знайшов. На ній виявився потяг, точніше електричка зі страшними вагонами. У вікнах там не було скла, зате були решітки. Із одного з вагонів лунала етнічна музика. Я зрозумів, що це не мій поїзд. У мене був замовлений плацкартний вагон, тобто 2AC по класифікації Індійських залізниць - вагон 2 класу з кондиціонером. Проїзд обійшовся мені приблизно в 320 рублів. Знову пропало електрику. Погасли всі табло. По часу вже повинен підійти поїзд. Поїзд проходить і стоянка оголошена як 1 або 2 хвилини з-за запізнення. Оголосили платформу - виявилася інша, не та, що була на табло.

Прийшов поїзд. Я зайшов у вагон. Вагон дуже схожий на наш плацкарт і народ ніби пристойний всередині - з ноутбуками, з дорогими телефонами. Нарешті поїзд поїхав. Ми вже спізнюємося на 1 годину з невеликим. Добре, що я заклав дуже багато часу з моменту прибуття поїзда до вильоту літака з аеропорту Нью-Делі - близько 7 годин.

По дорозі зустрічалися індуси, які сідають прямо поруч з йдуть поїздом у поле для відправлення природних потреб. Також на одній станції, але на іншому шляху, бігали понад 10 щурів середнього розміру. Зустрічалися і свині, пасуться в загоні, в якому крім сміття нічого не було. Багато всього.

Наш поїзд нарешті приїхав на станцію Нізамуддін. Це станція теж знаходиться в Делі, але південніше, ніж станція Нью-Делі. Від цієї станції мені потрібно було дістатися на метро до станції Нью-Делі, від якої відправлявся аеропорт-експрес в аеропорт Нью-Делі. Але станція метро була розташована якось невдало від вокзалу Нізамуддін. Було вже темно. Я довго її шукав, зайшов випадково в мусульманський район Нізамуддін - там мечеть, безліч мусульман. Потім знайшов поліцейських і запитав у них дістатися. Спочатку вони не могли самі зрозуміти як знайти метро, пропонували доїхати до вокзалу Нью-Делі на двох автобусах, але я відмовився. Але потім вони спільно допомогли мені вибрати правильний напрямок. Потім ще раз запитав у індуса-сикха - він допоміг знайти вхід в метро.

Доїхавши на метро до вокзалу Нью-Делі, я пересів на аеропорт-експрес і доїхав на ньому до аеропорту за 80 рупій (трохи менше 60 рублів). Мені було відомо, що аеропорт не пускають всіх. Пропускають лише по квитках і паспортами - за кілька годин до вильоту рейсу. На табло мій рейс за 4 години до вильоту вже був зі статусом open. Я показав квиток військовому, що охороняв вхід в аеропорт, і він пропустив мене в аеропорт.

Зайшовши в аеропорт, я побачив, що реєстрація вже почалась. Отримавши посадковий, я пішов заповнювати міграційну карту для проходження паспортного контролю.

Вже у гейта нам оголосили, що літак затримується майже на 1 годину з-за пізнього прибуття літака. Літак виявився вітчизняним - далекомагістральний Іл-96-300 замість майже нового Airbus A330-300. По дорозі туди у нас був Airbus, а зворотний літак замінили на Іл.

Подивись це обов'язково:
Шрі-Ланка. Перші враження - про туризмШрі-Ланка. Перші враження - про туризмАеропорт Внуково - Москва (Airport Vnukovo), Росія - про туризмАеропорт Внуково - Москва (Airport Vnukovo), Росія - про туризмНа поїзді з Пермі в Європу - про туризмНа поїзді з Пермі в Європу - про туризмПлан маршруту і знайомство з другим учасником - про туризмПлан маршруту і знайомство з другим учасником - про туризмЧервоний форт Індія, Агра. Фото, відео.Червоний форт Індія, Агра. Фото, відео.Спогади про Червону фортеці .Агра. ІндіяСпогади про Червону фортеці .Агра. Індія