Аншлаг у кафедрале і паніка на підводному човні - про туризм

Автор циклу заміток про Калінінград - Ірина Чазова.

Збір інформації про Калінінграді проходив в темпі. Калінінградський зоопарк, цікавий як старий (1896) і великий, відразу відкинула – мало часу.

Цікавих місць вийшло багато, і навряд чи б ми відвідали всі бажане. Наприклад, охопити всі фортифікаційні укріплення. Адже Кенігсберг - це місто-фортеця. В цьому відношенні він нагадує Кронштадт, тим більш теж море. І всі міські ворота, оперізують центральну частину, - це частина таких укріплень. Всього сім воріт. Королівські ворота (Литовська вал/вул. Фрунзе) – єдині відреставровані. З них і почалося наше знайомство з містом, тому що вони перебували в 10-15 хвилинах ходьби від нашого проживання. Та тому що поруч з ними знаходиться пивний двір Редюит, про який я вже писала (Литовська вал, 27).

Всі ворота, які ми далі бачили, чіплялися поглядом тільки зовні, хоча в деяких з них є музеї, як наприклад, у Королівських. У Росгартенскіх воротах, що поряд із Музеєм Бурштину, розташовується рибний ресторан «Сонячний камінь». Який ми, на жаль, не відвідали, т. к. відкривається о 12.00 год., а ми вже вирушили далі.

Отже, в перший ранок ми знову пройшли повз Королівських воріт, щоб попрямувати до Музею Бурштину (Пл.Василевського, 1) як найближчої головної визначної пам'ятки від місця проживання. Тупотіли хвилин 25 і по дорозі, а це був Литовський вал, ми роздивлялися чудові цегляні бастіони – Кронпринц і Грольман. Незважаючи на мій спокій відносно бурштину, Музей заслуговує візиту – це бренд міста і унікальна експозиція. Більш того, Музей – це потрійна пам'ятка, т. к., знаходиться в історичному оборонну споруду на Верхньому Озері, що включає вежу Дер Дону і Росгартенскіе ворота. В крайньому випадку, якщо всередину Музею не тягне, погуляйте зовні, подивіться на води Верхнього озера.

Після Музею ми продовжили свій шлях в центр і довго йшли Черняхівському проспекту, продовжуючи зустрічатися з історичними об'єктами. Зайшли в Храм Христа, повернули від нього ліворуч на Ленінський проспект, який привів нас до центральної готелі Калінінград. Від якої ми, промокаючи під дощем, йшли по мосту, щоб в кінці кінців пірнути до Кафедрального Собору.

У Собор ми йшли цілеспрямовано не тільки як подивитися на головну пам'ятку. Я вичитала перед поїздкою, що в новорічні канікули тут граються органні концерти. А наша з мамою мрія – почути кафедральний орган. Тільки я переплутала час, і вийшло, що наше знайомство з Собором передував концерт, і тільки потім музей могила Канта.

Концерт тривав всього 40 хвилин – ми встигали до закриття Собору і до настання сутінків. На концерті був аншлаг. Мрія здійснилася. Бах геній, це я ще по музичній школі пам'ятаю.

Собор – це також Музей Канта. Безкоштовно фотографувати в ньому чомусь не можна, тільки за 50 рублів. Вхід в Музей 150 рублів, і 250 на концерт.

В Музеї знаходиться посмертна маска Канта – копія з копії. А сам Кант нібито похований за Собором. Слово «нібито» я почула від дівчини на ресепшн нашого Гостьового Будинку, тому, виходить, що це може бути взагалі легендою?!

Про Рибну Село я вже писала. Гастрономічно і архітектурно вона мене не дуже надихнула, але прогулятися треба. Вона тут же через місток. За французькими булочками завітайте в так званий Маяк і заплатите 100 руб. за підняття на оглядовий майданчик. Засклену. Не дуже високу. Але не обов'язково.

Аншлаг у кафедрале і паніка на підводному човні - про туризм

А якщо французькою кухнею не цікавитеся, то й добре. Ми «забили» на вечерю в як-би-Маяку, повечеряли в пафосному готельному ресторані Хофбург і на таксі поїхали в готель, тому що з орієнтуванням на місцевості в темряві зовсім біда.

Підсумок 1-го дня: Королівські ворота, Музей Бурштину, вежа Дер Дону, Росгартенскіе ворота, Верхнє озеро, Храм Христа, Кафедральний Собор з могилою Канта і органним концертом, Рибна Село та інші історичні об'єкти по дорозі типу міських воріт, фортів і бастіонів.

У другий день ми відвезли речі на вокзал в камеру зберігання і пішли в Музей Світового Океану (Набережна Петра Великого, 1). Там, на річці, стоять 4 об'єкта за ціною 400 рублів укупі: Риболовецьке судно, легендарний корабель Витязь, що став у свій час науково-дослідним, підводний Човен, сам Музей і ще залишки мамонта привезли:) На всі об'єкти сил не вистачило. Особливо після Витязя – він величезний. Але підводний човен була обов'язкова, і ми залишили її на «десерт».

Аншлаг у кафедрале і паніка на підводному човні - про туризм

Десерт мене вразив найбільше, хоча «з'їли» його швидше за інших - а довго і не вийде.

На підводному човні тісно, вузько і треба пролазити у відсіки, намагаючись не зачепитися та не випадково натиснути якісь кнопочки, притулившись до них тілом))

За моєю спиною - рюкзак, у руках - планшет, на собі шубка – жарко. Я б служити на підводному човні точно не змогла – розвинулася б клаустрофобія) До того ж стався людський затор, а рух на підводному човні тільки в одну сторону, тому що для зворотного потоку немає місця – тільки вперед!

Аншлаг у кафедрале і паніка на підводному човні - про туризм

Коли я встала в людську пробку, під обігрівачем, у мене почалася панічна атака)) Тим більше від нерозуміння, чого всі встали. Виявляється, дивитися в перископ. Ну його нафіг, вирішила я і покарабкалась далі. Так що екскурсія на підводному човні була короткою, але і незвичайною:)

Підсумок дня: Музей Світового Океану, на який можна витратити півдня, а при бажанні і весь.

Після Океану ми нічого особливо не дивилися, так як їхали в Зеленоградськ. Поверталися на вокзал по вулиці Портова, дивлячись на великі кораблі в порту. Постояли близько Фридрихсбургских воріт, де проводився ковальський фестиваль. Але я цих кузнєцов вже навидалась, ще й вхід платний, і ми за відсутністю інтересу пішли далі.

На жаль, і я досі не розумію, чому ми не натрапили на Церкву Святої Луїзи і Церкву Святого сімейства, де розташовується Калінінградська обласна філармонія – це в загальному-то центр. Ну ось закортіло мене. Найвідоміші пам'ятки міста – Шиллеру, Барону Мюнгхаузену і Борються зубри теж залишилися десь в стороні. Ну та гаразд. І без цього ми задоволені.

Бранденбурзькі ворота, єдині зберегли свою функцію – транспортну, були останніми, що ми побачили перед тим, як сісти на електричку на Південному вокзалі і поїхати на півтора дня в Зеленоградськ.

Бо з нього, як я вважала, буде простіше відправитися на Куршськую Косу. Ан, помилилася. Але про це в наступному, заключної частини.

Подивись це обов'язково:
Транспорт - про туризмТранспорт - про туризмДивний старий світ, або скільки і як летіти до Калінінграда?Дивний старий світ, або скільки і як летіти до Калінінграда?Пам'ятки Берліна з фотографіямиПам'ятки Берліна з фотографіямиПогода в Калінінграді в листопадічас для прогулянок, риболовлі і музеївПогода в Калінінграді в листопадічас для прогулянок, риболовлі і музеївА вдома краще!А вдома краще!Що подивитися в Берліні за 2 дні?Що подивитися в Берліні за 2 дні?